Tuesday, June 19, 2007

jeg får ikke såve

Hva lurer du på?: jeg har fått kontakt med eksen min, som jeg har likt lenge. han sier vi skal finne på noe, men alltid når jeg spør så passer det ikke.. jeg venter på han til å sende meld, for jeg vil ikke virke masete. jeg lurer på om når det går uker imellom vi snakker sammen, er det fordi han kanskje ikke vil ha noe med meg å gjøre? når jeg spør hvordan det går så sender han korte svar (med smilieser).. så klart, som jente, så tenker jeg altfor mye på dette, men dette går utover søvnen min. og det har det gjort lenge, jeg vet ikke hvor lenger jeg klarer å vente på ham, men jeg klarer ikke å gi slipp heller...

Svar:

Hei.

Du skriver at du har fått kontakt med eksen din igjen.

Ut i fra det du skriver ser det ut som du bruker masse energi på å tenke på eksen din, slik at det nå går utover nattesøvnen din.

Det er vanskelig for meg å si hvorfor han ikke er så flink å ta kontakt, hvorfor det ikke passer for han å finne på noe når du spør, eller hvorfor han sender deg korte svar på sms. Det er det bare han selv som vet, og svarene ligger dermed hos han.

Det som kanskje kan hjelpe deg i valget mellom å vente eller å gi slipp på han, er å ta en skikkelig prat med han om det du tenker å føler. Jeg skjønner at det kan være litt skummelt med en slik samtale, men tror du ikke det er det beste i forhold til hvordan du har det nå?

En slik samtale vil kanskje kunne gi deg noen svar. Dersom han ikke er interresert i deg kan det kanskje være bedre å finne ut av det så fort som mulig i stede for å bruke masse tid og energi på tanker om han? En slik samtale kan jo også føre fram til at han virkelig forstår at du fortsatt liker han. Det kan jo hende han ikke har forstått det? Uansett hva utfallet av samtalen blir tror jeg det vil være godt for deg å få et svar.

Jeg tror en slik samtale vil kunne være til hjelp for deg, slik at du vet om han er verdt å satse videre på eller om det beste vil være å gi slipp på han slik at du kan komme deg videre.

Jeg vil ønske deg lykke til

Med vennlig hilsen

Trine v/Ungdomsbasen.